Kovács-Kert Étterem (Visegrád) – Harcsapaprikás túrós csuszával | Mit ettem ma

Select Page

Kovács-Kert Étterem (Visegrád) – Harcsapaprikás túrós csuszával

Észre sem vettük, úgy érkezett meg a nyár és a kezdeti jó kilátások után jött több mint egy hét ború. A lényeg, hogy megint lesz strandolós hétvége, mehetünk a Balatonra és ehetjük a lángost. Azért remélem, hogy a 25 fok körüli hőmérséklet, nem vette el az élettől a kedveteket és hozzánk hasonlóan többek között kirándulással töltöttétek.

Szeretett fővárosunk körül van bőven látványosság, mi az egyszerűség kedvéért a Fellegvárat céloztuk meg, meg ha már ott voltunk betértünk, egy étterembe is. A visegrádi dunaparttól egy köpésre található a Kovács-Kert Étterem, ami előtt megláttam a táblát, amiből tudtam, hogy ez lesz a mi helyünk. Vízparton érdemes halat enni, hisz ha van egy kis szerencsénk, akkor olyan áll a gáz előtt, aki már gyerek korában gond nélkül összedobott egy halászlét.

Esztétika,megjelenés: A hely neve igen beszédes, egy vaskapun át vezet az út az étterem teraszára. A berendezés igen hangulatos, ott jártunkkor, több asztalnál is üldögéltek a vendégek, így egy napos pontját választottuk a szombati ebédünkhöz a terasznak. A választásom a Harcsapaprikás, túrós csuszával, hófehér tányéron érkezett, némi friss zöldséggel díszítve. A tányér mindkét oldalán valóságos ételköltemény foglalt helyet. A köretként szereplő túrós csusza, rengeteg pirított szalonnakockával tunningolva feszített, a paprikától élénkpiros színű harcsapaprikás miatt. A tészta tipikus házias vonal, nagy darabokra tördelt fajta. A harcsapaprikás sűrű szaftjában, nagy darab hófehér húsu harcsafalatok bujkáltak. A nagy fehér tányéron jól mutat a fogás, a két oldal kontrasztját, még jobban kidomborítják a színes zöldségek.

Pont:9/10

Ízvilág: Az a helyzet, hogy nagyon szeretem a halat, de jó ideje nem ettem harcsapaprikást. Ennek okán, alig vártam, hogy megérkezzen az ebédem és amint tudtam, rá is vetettem magam a harcsára. A paprikás szaft állagra tökéletes és az íze is nagyon rendben van. Szó sincs pörkölt vagy paprikás krumpli ízről, ha nem lenne tele hallal akkor is megmondanám, hogy minek a tartozéka. A harcsa falatok, puhák, szétomlottak a számban-. A hús nem zsíros, gyanúsan a Dunában élte boldogan az életét, mielőtt a konyhába került. A köret, nagymamám túros csuszáját idézi. Rengeteg pirított szalonna, megfelelő mennyiségű túró és tejföl. A fogás nagyon egyben van, nem tudok belekötni.

Pont:10/10

Mennyiség: Beszéljünk a mennyiségről. A napot bőséges reggelivel indítottuk, majd miután Visegrádra értünk, körbejártuk a Fellegvárat és egy kicsit a Duna parton is bóklásztunk. Ez annyit jelent, hogy mire kiválasztottuk a helyet, és megrendeltük az ételt, kopogott a szemünk az éhségtől. A villámgyors kiszolgálásnak köszönhetően, 10-15 perc után már javult is a helyzet. Addig a házi limonádéjukat szürcsölgettük, ami egy napsütéses délutánon életmentő lehet. Végül belapátoltam a harcsapaprikást, és jól is laktam vele. Mivel másodmagammal érkeztem, így egy sertés szűz fogást is sikerült csekkolni, ha azt választjátok, akkor sem fogtok csalódni.

Pont:8/10

Ár/érték: Mielőtt kiválasztottuk a Kovács-kert Éttermet, megnéztünk pár szomszédos helyet is. Az árfekvés közel azonos, bár pár hely a Dunához való közelséget az árakban is érezteti az emberrel. Végül a táblának köszönhetően ide tértünk be. A Harcsapaprikás túrós csuszával, közepes árú fogásnak minősül, a maga 2290 forintos árával. Ezért a pénzért, pontosan azt kaptam, amire vágytam. Mindehhez a kellemes környezet, a gyors és kedves kiszolgálás is társult. Ajánlom, ha errefelé kirándultok, ne gondolkozzatok sokat, térjetek be hozzájuk.